یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۵۵:۲۸

واحد تولید شناورهای مدرن در چابهار راه‌اندازی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار گفت: یک واحد تولید و بازسازی شناورهای مدرن با همکاری شرکتی اروپایی در چابهار ساخته می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از تسنیم، فرزین حقدل در چابهار اظهار داشت: بندر چابهار و کنارک قطب شیلاتی ایران است و عمده صید تجاری و صنعتی ایران از این بنادر تامین می‌شود. وی افزود: حداقل 900 فروند لنج فراساحل در چابهار و کنارک وجود دارد که این‌ها نیاز به نوسازی و تجهیز به امکانات روز را دارند، لنج‌ها بنا به طراحی قدیمی برای صید ترال آماده‌ شده‌اند و این درحالی است که امروز صید ترال منسوج شده و صید لانگ لاین و پرساین آمده است. مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: به‌منظور نوسازی و مدرن‌سازی شناورهای سنتی صیادی در چابهار و کنارک به‌عنوان قطب شیلاتی ایران و افزایش بهره‌وری از دریا با یک شرکت فنلاندی برای احداث یک واحد شناورهای مدرن در چابهار و انتقال تکنولوژی آن‌ها وارد مذاکره شدیم.

حقدل گفت: مذاکرات با این شرکت فنلاندی به نتیجه خوبی رسیده و قرار است ظرف 20 روز آینده قراردادی با این شرکت برای احداث یک واحد نوسازی و تولید شناور با تمرکز بر شناورهای صیادی در چابهار ساخته شود. مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این واحد میان شرکت توسعه تجارت که از شرکت‌های زیرمجموعه منطقه آزاد چابهار است، خود شرکت فنلاندی و بخشی از بومیان تقسیم می‌شود. حقدل تاکید کرد: برای احداث این واحد و انتقال تکنولوژی ساخت که بخش مهم‌تر از ساخت واحد است، شرکت فنلاندی که از شرکت‌های به‌نام است ابراز تمایل فراوان کرده و اعلام کرده به‌دلیل شناورها صیادی است مشمول تحریم‌های احتمالی نمی‌شود و حتما به‌طور کامل و 100 درصدی کار و انتقال و بومی‌سازی تکنولوژی محقق می‌شود.



  کد خبر : 5787
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :